Lisette-Australie.reismee.nl

Vervolg Glamping

Voordat ik zaterdag (24/10) vroeg naar Melbourne vertrok, moest er eerst nog een week lesgegeven worden en natuurlijk kon deze week niet eindigen zonder een FRANK (FRiday Afternoon driNK). Omdat het de laatste week was van het semester hadden we een super FRANK georganiseerd. Dit was een kroegentocht met de city cat (watertaxi over de Brisbane River), we zouden bij elke stop van de city cat een kroeg zoeken en daar een drankje doen. Top planning de avond voor een vroege vlucht maar goed. Pappa, mamma en Lijn zouden pas later komen dus heb ik mijn tas gedropt en ben ik de stad gaan verkennen. Mijn eerste indruk was niet heel positief (vies, druk, minder vriendelijke mensen, stink stad enz.) maar toen ik later op een bankje bij de rivier zat en een beetje tot rust kwam, kon ik Melbourne toch wel waarderen. (Misschien beĂŻnvloede mijn vermoeidheid na een zeer geslaagde super FRANK ook wel mijn beeld).

Zondag ochtend na wat gedoe met een wat dubieuze taxi uiteindelijk toch bij de camper ophaalplek terechtgekomen en begonnen aan onze trip naar Adelaide. Onderweg naar Anglesea gestopt bij alle aanbevolen beaches. Helaas geen strak blauwe lucht en zon maar ondanks dat toch mooi om te zien en vooral de ruigheid van de zee was erg indrukwekkend. In Anglesea doorgereden naar de golfcourse om kangaroos te spotten en was nog erger dan verwacht, de arme beestjes hadden bandjes om en trokken zich niks aan van de paar verdwaalde golfers die een poging waagden een balletje te slaan. De camping in Anglesea was vlak langs het strand, jammer genoeg woei het te hard om buiten te eten en ’s avonds hadden we voor de verandering konijntjes om ons heen huppelen. Maandag een unicum beleefd SNEEUW! Ja echt waar weliswaar maar 20 vlokken maar toch het was echt sneeuw en zelfs pappa en ik hadden een trui/ vest en een jas aan (13°). Gelukkig toch de kou getrotseerd en naar de vuurtoren bij Split Point gelopen waar we niet alleen een prachtig uitzicht hadden maar ook nog een Echidna (egel) hebben gezien. Vervolgens de Erskine Falls bij Lorne bekeken en bijna weggewaaid bij Teddy’s Lookout. ’S Avonds gekampeerd bij Kennett River tussen de Koala’s en de vogels. Dinsdag ochtend nog even snel een rondje gelopen om Koala’s te spotten. Vervolgens via Apollo Bay naar Cape Otway National park gereden en daar een Rainforrest walk gedaan wat toch weer heel ander rainforrest was dan in het noorden bij Cape Trib. Geluncht bij Johanna Beach wat we natuurlijk niet over konden slaan en onderweg nog een slang gezien. Voordat we bij the 12 Apostels waren nog gestopt bij Gibsons Steps één van de vele uitkijkpunten daar. En toen eindelijk HET hoogtepunt van de Great Ocean Road, the 12 Apostels waar er nog maar 9 van over zijn. Dit was echt verschrikkelijk toeristisch nu al, moet je nagaan straks in januari. En behalve het toeristische viel het mij überhaupt een beetje tegen maar misschien kwam dat ook door het tijdstip dat we er waren en dus de lichtinval niet optimaal was. Het was mooi, absoluut maar voor mij zeker niet het mooiste. Voordat we naar de camping bij Port Campbell gingen ook nog even Thunder Cave en Loch Ard Gorge bekeken. Woensdag eerst de rest van de lookouts bekeken, vooral Bay of Islands vond ik erg mooi. Helaas geen Pinguïns gezien, wel hun sporen. ’S Middags een bezoekje gebracht aan Tower Hill een soort natuurreservaat in een vulkaan dat gerund wordt door Aboriginals. Daar Emu’s, Skippies, vieze, enge lizards en koala’s gezien. Vooral de baby koala daar was super schattig. Dit was eigenlijk het einde van de GOR, vanuit hier zijn we het binnenland ingetrokken naar the Grampians. Donderdag eerst even Dunkeld bekeken en een kop koffie gedronken bij the OLD Bakery. Daarna snel door naar Brambuk een cultureel centrum waar ook veel info van en over Aboriginals zou zijn. Dit viel heel erg tegen, net als de shelter met Aboriginal rock art die we hebben bezocht. Gelukkig werd dat ’s avonds meer dan goed gemaakt waar we bij Halls Gap op een camping stonden waar reeën, emu’s en kangaroos waren. Mamma is zich helemaal kapot geschrokken toen ze ’s avonds de was binnen wilde halen en daar een skippie aantrof. Vrijdag ochtend zaten de kangaroos er nog steeds. Ik heb twee vechtende gezien wat best imposant is. Vervolgens koers gezet richting Mildura eerst nog een mooi stuk door de Grampians waar we nog de Reed Lookout en the Balconies hebben bekeken maar daarna een hele saaie, lange weg. Zaterdag via de Murray River, die we met pontje overgestoken zijn, naar Barossa Valley gereden. Dit was een heel gek gezicht om wijnranken in combinatie met palmbomen te zien maar wel erg mooi. Gekampeerd bij Tanuna. Zondag toeristische route via Hahndorf naar Adelaide gereden waar we het vliegtuig naar Brisbane hebben genomen. In Brisbane ’s avonds heerlijk gegeten bij Breakfast Creek Hotel (steakhouse) met de beide “families” en daarna door naar Alexandra Headlands.

Daar maandag heerlijk relaxed dagje gehad, ontbeten aan het strand, gezwommen in het zwembad, Maloolaba (plaatsje verderop) bekeken en ijsje gegeten en ’s avonds lekker lui pizza gegeten op het balkon. Dinsdag moest ik helaas naar de uni om tentamens af te nemen bij mijn studenten. Pappa, Mamma en lijn hebben toen lekker stranddagje gehad en ’s avonds gezellig met z’n 4en bij de Surfclub gegeten. Woensdag weer ontbeten aan het strand en vervolgens koers gezet richting Noosa North Shore. Daar met iedereen nog even klein stukje over het strand gecrost, Pappa ook nog stukje in de Jackaroo gereden en vervolgens naar noosa main beach gereden om lekker te luieren en te zwemmen. ’s Avonds terug naar Brisbane, gegeten bij The Royal en vervolgens door naar het vliegveld om Pappa. Mamma en Lijn uit te zwaaien.

Tot slot kennis gemaakt met het Australische taxi systeem. De chauffeur vroeg “Which way to go?” dus ik noem Keurig mijn straat. Zegt hij “No no, which way to go?” dus ik weer mijn straatnaam noemen. Hij beetje geïrriteerd “No I say which way to go?” (hij sprak beetje gebrekkig engels en mijn humeur was niet al te best en mijn geduld ver te zoeken). Dus ik zeg sorry ik begrijp u niet, hij weer “which way to go?” ik weer mijn straatnaam, wijs op zijn tomtom en begin het keurig te spellen. Hij doet niks, ik stop zegt hij “which direction?” AAAAAAHH dus ik zeg nou aangezien het eenrichtingsverkeer is hier ga maar rechtdoor. Begint hij te rijden, ik had geen idee waar ik was en wilde ook eigenlijk helemaal niet nadenken maar goed op een gegeven moment herken ik de weg, stuur ik hem de snelweg op, na een tijdje zeg ik bij de volgende afrit met u eraf. Zegt hij “No no I take next one”. Nou toen was ik even niet meer zo polite en heb ik hem duidelijk gemaakt dat hij beter deze afrit kon nemen want dat hij anders een probleem had en ondanks zijn slechte engels begreep hij wel dat het toch echt beter was deze afslag te nemen. Afijn ik ben thuisgekomen.

Donderdag van 9 tot 4 surveilleren bij anatomie examen en daarna gezellig met Steven en Myrna uit eten geweest. Vrijdag druk geweest met nakijken en daarna een welverdiende FRANK gehad.

De afgelopen weken waren vrij chaotisch door de combinatie van reizen en werk. Beiden zijn nu een soort van tot een eind gekomen. Het enige wat nu nog gedaan moet worden is mijn research (de reden dat ik hier eigenlijk heen ging OEPS).

Ik heb echt een fantastische tijd gehad met Pappa. Mamma en Lijn. Ik ben blij dat ze de moeite hebben genomen me hier op te zoeken en dat ik mee mocht op dit mooie avontuur!

Hopelijk kan ik in de laatste 3 maanden nog wat meer zien van dit mooie land.

Waar voor jullie nu de kou voor de deur staat, is het hier nu vies warm en hebben we sinds donderdag regen, hagel, onweer en ellende en waar voor jullie nu echt de Sinterklaastijd aanbreekt (morgen Sinterklaasjournaal), is hier alles al helemaal in kerstsfeer, terwijl je je kapot zweet, heel bijzonder, maar ik zal niet klagen.

Waarschijnlijk ga ik de komende tijd geen spannende avonturen beleven maar zal jullie op de hoogte houden. Fijne Sinterklaas!!

Heel veel liefs!

Reacties

Reacties

Mariet

Dank voor je mooie verhaal en foto s. Hier nog niet koud. In Haren brandt de feestverlichting, we komen zo in de stemming van Sint en Piet.
Lijkt me ook raar Kerst in de zon..............

Karel

Leuk verslag en leuke foto's. Succes met je onderzoek de laatste 3 maanden.
Liefs Karel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!