Lisette-Australie.reismee.nl

Glamping

Lieve allemaal,

Bij deze een update over mijn glamping (glamorous camping) trip met Pappa, Mamma en Lijntje. Vrijdag 24 september ben ik naar Cairns gevlogen, waar Pappa, Mamma en Lijn al 2 dagen waren. Een beetje raar maar super leuk om ze weer te zien. De eerste avond gezellig in Cairns aan de boulevard gegeten en bij gekletst en de volgende dag de camper opgehaald. Na de Botanische tuinen geien te hebben, koers gezet richting noorden en geslapen bij Ellis Beach. Zaterdag via Port Douglas naar Cape Tribulation gereden waar we in de regen kennis hebben gemaakt met het regenwoud, gelukkig was het de volgende dag droog en hebben we het regenwoud ook met mooi weer kunnen aanschouwen. Vanmorgen waren we bijna weggereden met het zonne/regenscherm nog uit, oeps gelukkig was er een oplettende buurman die ons hierop wees, want de weggetjes bij Cape Tribulation zijn redelijk smal, zeker met een huge campervan. Onderweg een Cassowary (zeldzame vogel) gespot, deze stak een paar meter voor de camper langs de weg over. Jammer genoeg waren we allemaal te verbaasd om een foto te maken. Maandag zijn we de Atherton Teblelands in gegaan waar we mooie kraters, watervallen, leuke kleine outback stadjes en bijzondere beesten gezien hebben. Pappa, Mamma en Lijn hebben echt geluk gehad, ze hebben nu al kangaroos, verschillende soorten schildpadden, een Cassowary, haaien, dolfijnen, vogelbekdieren, crocs en heel veel mooie vogels gezien. Ik was vooral heel blij met de vogelbekdieren die had ik redelijk hoog op mijn wensenlijst staan en de crocs blijven toch ook indrukwekkend. Na de Tablelands via de Canecutter way dus tussen de rietsuiker velden door naar Mission Beach, hier heerlijk in zee gezwommen. Vervolgens onderweg een “grote” politie controle waar ik mijn rijbewijs moest showen en moest blazen, erg bijzonder typisch Australisch als ik na 5 minuten niet had gevraagd wat ik moest doen, hadden we daar nu waarschijnlijk nog staan kletsen met de no worries en easy going politieagent. Heb ik dat ook eens meegemaakt. Vrijdag in Townsville geweest en vervolgens koers gezet naar Charters Towers een outback dorp wat 140km landinwaarts ligt, onderweg erg veel dode kangaroos gezien en geen één levende. Dit was een vrij brute kennismaking met roadkill voor de familie (vooral voor Lijn). Vervolgens kwamen we er op de camping achter dat de lichten en de waterpomp in de camper het begeven hadden, gelukkig stonden we op een camping met goede voorzieningen en niet ergens in de outback maar voor Lijn was dit toch wel een paniekmomentje. Gelukkig hadden de buren door dat Lijn overstuur was en kwamen ze meteen lampen brengen en was de camping eigenaar zo aardig om ons te helpen dit probleem te fixen. Pappa had eerst naar de verhuurmaatschappij gebeld (die beweren nl 24 uur service te hebben) maar aangezien het vrijdag na 5 uur was en ook nog schoolholiday, vond deze idioot het maar raar dat Pappa überhaupt durfde te bellen. Deze knakker had geluk dat Pappa in het Engels niet zo heel veel lelijke woorden weet anders had Pappa hem volledig afgebrand. Maar goed uiteindelijk is het allemaal goed gekomen dankzij de super vriendelijke Aussies op de camping. Zaterdagochtend vroeg naar Airlie Beach vertrokken in de hoop nog levende skippies te zien maar helaas. Zondagmorgen vroeg opgehaald om naar de haven te gaan waar we onze zeiltrip naar de Whitesundays begonnen. Deze dag was echt FANTASTISCH!! We hebben zeilend 23.9 knopen gehaald, het water was blauwer dan blauw, de stranden witter dan wit, we hebben gesnorkeld, dolfijnen en turtles gezien, we zijn naar Whitehaven Beach geweest wat echt onbeschrijfelijk mooi was, we hebben een heerlijke lunch gehad en de crew was super vriendelijk en behulpzaam. Mamma en Jolijn hadden een beetje last van zeeziekte maar gelukkig zijn ze niet groen uitgeslagen zoals andere passagiers en hebben ze ook niet hoeven overgeven. Dit was voor mij (op het zien van Pappa, Mamma en Lijn na) by far het hoogtepunt van mijn Australië experience. De volgende dag (maandag) was het voor mij weer tijd om terug te gaan naar Brisbane en zijn Pappa, Mamma en Lijn verder zuidwaarts gereden. Ik ben ze vervolgens zaterdag weer tegemoet gereden naar Maryborough een leuke stad 250 km ten Noorden van Brisbane. Vervolgens met z’n 4en via Mapleton, Montville en Maleny naar de Glass House mountains waar we prachtige uitzichtpunten hebben bezocht. Zondag eind van de middag aangekomen in Brisbane waar de beide “families” elkaar ontmoet hebben en een gezellig diner met z’n allen gehad. Maandag heb ik Pappa, Mamma en Lijn de uni en Nudgee Beach laten zien en ’s avonds hebben we heerlijk langs de river schnitzels gegeten bij het Bavarian Bier Cafe met uitzicht op de Story Bridge en daarna met de city hopper aka skippy hopper volgens Lijn terug naar hotel gevaren. Dinsdag in de city Beach bij South Bank gezwommen, de Botanic Gardens bekeken en naar Brisbane Boys College geweest om te laten zien waar ik mijn onderzoek doe. Woensdag moest ik van half 7 tot 5 werken en zijn Pappa, Mamma en Lijn naar Nundah gekomen om bij the Royal te eten. Donderdag was ik de hele dag vrij en zijn we naar Mt Coot-Tha geweest waar je een schitterend uitzicht hebt over heel Brisbane, vervolgens naar de Roma Street Parklands geweest, lekker gegeten en tot slot een rondje met de city hopper gemaakt om nog één keer de stad bij nacht te zien. Daarna afscheid van de familie genomen. Gelukkig maar voor een week. Zaterdag vertrek ik alweer naar Melbourne om daar samen de Great Ocean Road te doen, iets wat ook erg hoog op mijn to do list staat dus ben erg benieuwd.

Verder gaat hier in Brisbane alles zijn gangetje, onderzoek schiet niet heel erg op maar er is in ieder geval een start. Ik ben gevraagd om maandag een groep middelbare schoolkinderen biomechanica les te geven iets waar ik heel veel zin in heb en me heel vereerd voel dat ze uitgerekend mij hiervoor vragen. Komende week is alweer de laatste lesweek van het studiejaar hier, daarna hebben de studenten 1 studieweek en 2 tentamenweken en dan hebben ze vakantie tot en met eind februari. Als ik dat eerder had geweten, had ik mooi hier gestudeerd en dan de zomers hier doorgebracht in Zwitserland. Dat is best gek, het wordt hier nu warmer en de kerstspullen komen in de winkel, wat ik sowieso belachelijk vind, want eerst moet Sinterklaas nog komen maar daar doen ze hier helaas niet aan. Maar goed volgende week dus laatste lesweek wat ik wel heel erg jammer vind, want het lesgeven bevalt me heel erg goed maar gelukkig vlieg ik de dag erna een ander avontuur tegemoet.

Kortom Pappa, Mamma en Lijn vermaken zich prima waar ik erg blij om ben en ik heb een fantastisch tijd met ze gehad en ik kijk heel erg uit naar het tweede deel van onze glamping trip en glampen is het zeker vergeleken met mijn eerste road trip maar ik moet eerlijk zeggen dat het me stiekem best bevalt.

Heel veel liefs en tot snel!

X

Reacties

Reacties

Karin

Hee Lisette, ik heb gewoon geen superlatieven meer over om mijn entousiasme over je Australië avonturen uit te drukken. Vogelbekdieren !!!!!!! Wauw ik wil ze ook zien. Verder geniet ik heel erg van jouw verhalen en de apps van je papa over het gedeelde Australië avontuur. Wat moet dat leuk en bijzonder zijn om je ouders èn je zusje daar te ontmoeten en met hen op te trekken. Veel plezier nog met alle geweldige plannen. Ik wacht ongeduldig op de volgende berichten. Dikke knuffels van igor en mij voor iedereen daar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!