Lisette-Australie.reismee.nl

Perth - Derby

Lieve allemaal,

Voordat ik verder ga met het vervolg van mijn Road-trip eerst even een up-date over de afgelopen weken. Ik heb inmiddels een zwembuddy, Tess (laboratorium medewerkster van de uni) en ik gaan elke maandagmorgen om 8 uur zwemmen en elke vrijdagmorgen om 7 uur. Daarnaast ben ik nu twee keer bij boxercise geweest, dit is een combinatie van boksen (op de pets dus ik krijg niet echt klappen) en allerlei andere fitness oefeningen met een hele leuke groep mensen hier in de buurt. Sporttechnisch ben ik dus ook weer helemaal gelukkig, dit heb ik wel echt gemist tijdens de trip. Verder is Chantal (mijn partner in crime tijdens de trip en mijn huisgenoot sinds we terug zijn) afgelopen vrijdag met haar vriendje vertrokken richting Tasmanië voor een lang weekend en daarna zal ze meteen doorgaan naar Darwin en vanuit daar naar Bali. Omdat ze vrijdag al niet meer op het werk was had ik de vrijdag ervoor een “speciale”FRANK voor haar georganiseerd, we zijn met een paar collega’s bubble soccer gaan spelen. Dit is voetballen in een grote opgeblazen bal, dit was een groot succes al zeg ik het zelf.

Afgelopen vrijdag dus mijn eerste “eigen tute” gegeven voor biomechanica, hiervoor was ik assistent van Chantal. Mijn assistent kwam niet opdagen dus dat was een goede start maar gelukkig kon een andere collega inspringen voor de andere twee tutes. Ik zal komende weken alle tutes van Chantal gaan overnemen dus wordt iets drukker, zeker nu mijn metingen voor mijn MAP ook eindelijk van start gaan, yehes. Tot zover de up-date voor nu en verder met het vervolg van de trip.

Perth

Zaterdag middag in Perth aangekomen waar Gert-Jan ons meteen meetrok het congres in (hadden week niet gedoucht maar goed). Was erg leuk maar ook wel heel overwhelming, zeker toen we ’s avonds uit eten gingen met z’n allen en ik de menukaart zag, wist ik even niet hoe ik met deze overload aan keuzes om moest gaan. Maar goed ik heb het overleefd. Na een heerlijk diner en wat drankjes in de plaatselijke pub in Joondalup met Gert-Jan mee naar de man cave (huis dat Gert-Jan, Chris, James en Jia Yi gehuurd hadden voor een aantal dagen). Waar ik me midden in de nacht doodschrok want toen ik wakker werd om naar de wc te gaan, zag ik de motor nergens staan. Gelukkig besefte ik na een paar seconden dat ik ook niet in de auto sliep en dat zowel de auto als de motor (hopelijk) veilig op de campus stonden. Verder heerlijk geslapen. Zondag laatste halve dag van congres meegepikt, interessante research praatjes en leuke mensen ontmoet. ’S Middags geholpen bij een klimproject wat “de mannen” aan het uitvoeren waren en vervolgens terug naar de man-cave, strandwandeling gemaakt en heerlijk gegeten met de mannen, Steven en Luchy de vrouw van James.

Verder niet heel veel gedaan in Perth, de auto naar de garage gebracht voor een beurt, het vervolg van de reis gepland, een beetje op de campus rondgehangen omdat James had gevraagd of ik wilde helpen met het klimproject en een wijn- en bierproeverij met de mannen gedaan in Swan-valley (dit schijnt een typisch congres dingetje te zijn).

Donderdag ochtend boodschappen gedaan en weer de weg opgegaan, via de zandduinen bij Lancelin naar The Pinnacles National Park gereden. The Pinnacles zijn een soort rotsen/versteende boomstronken die alleen in dit National Park te zien zijn (na de rest van mijn trip betwijfel ik dat maar goed). The Pinnacles zijn sowieso bijzonder maar zeker bij zonsondergang. Vervolgens via Jurien Bay, Green Head en Geralton naar Coronation Beach gereden. Volgende dag kon ik mooi op tijd weg, twee huge emu’s vlak voor mijn auto langs aan het begin van Kalbarri National Park. Heel veel mooie kliffen, planten, ravijnen enz. gezien in Kalbarri maar helaas was niet alles open door de regen. Waardoor alles sneller ging dan gepland en we dus diezelfde dag al door konden rijden naar Monkey Mia, hier ’s avonds al meteen twee dolfijnen gespot en de volgende ochtend nog een paar in de regen.

Vanaf Perth tot aan Exmouth eigenlijk 4 dagen regen gehad, wat echt heel uitzonderlijk is maar hierdoor waren er wel heel veel mooie bloemen en struiken dus veel kleur lang de weg.

Coral Bay en Exmouth/ Cape Range National Park waren echt fantastisch, niet alleen omdat het eindelijk weer droog was maar omdat de natuur daar echt super mooi is. Je loopt van het strand de zee in en kunt gewoon vanaf het strand beginnen met snorkelen en ziet de meest mooie dingen en wandelingen langs kliffen en gorges waar de skippies heel chill om je heen huppelen echt heel leuk. Hier in Cape Range National Park had ik graag nog een paar dagen doorgebracht maar helaas.

Via Karijini National Park naar Broome en Derby gereden. Karijini had dankzij de regen van de afgelopen dagen prachtig gekleurde bloemen. Hier hebben we dan ook een extra nacht doorgebracht om de gorges te zien, wandelingen te kunnen maken en om te kunnen zwemmen onder een boom vol met vleermuizen. Onderweg naar Broome nog gestopt bij eighthy mile beach waar het strand witter dan wit is en de zee blauwer dan blauw. Vervolgens doorgereden naar Broome en Derby waar het volgende avontuur startte de Gibb River Road maar daarover meer in een volgende blog.

Tot snel!

Liefs

ps. Ik heb ook weer een paar foto's aan de road trip toegevoegd

Reacties

Reacties

Karel

HI Lisette,
Leuk om weer nieuwe verhalen te lezen en foto's te zien.
Liefs, Karel, Michael, Osa en Zelda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!