Lisette-Australie.reismee.nl

Excuses!

Lieve allemaal,

Ik weet het, ik heb falikant gefaaald met het up-to-date houden van mijn blog tijdens mijn reis. Ik ben inmiddels alweer bijna drie weken veiligterug in Brisbane en ben redelijk geleefd. Naast werk en afstuderen natuurlijk ook weer de nodige sociale verplichtingen wat absoluut gee straf is maar wel tijjd kost.De auto staat nog steeds waar ik hem geparkeerd heb toen ik thuiskwam, het beddengoed is nog niet gewassen, alleen het bederfbare eten is eruit. De eerste twee werkweken zitten er alweer op, erg druk maar op een leuke manier. Heb het lesgeven stiekem best een beetje gemist hoewel ik ook zo weer in de auto zou stappen en verder zou trekken als ik de mogelijheid had (en als de auto nog start ;p). Dit semester teach ik anatomy en biomech, beide eerste jaarsvakken. Daarnaast lijkt er nu eindelijk een begin te komen aan mijn afstudeerproject, er is een privat boys college dat wil samenwerken en participants wil leveren dus dat is goed nieuws. Maar goed mijn trip was awesome! Mijn auto heeft het uitstekend gedaan (alleen geen achterlichten en dashboardverlichting meer en lekkende power steering fuel) zeker na 15575 km waarvan toch zeker 3000km gravel road. Geen één lekke band gelukkig en ook 0 skippies, koala’s of ander wild life aangereden. De motorbike had het wat zwaarder op de off-road wegen en is door de corrugations redelijk uitgedaagd en uit elkaar getrild maar hij is nog goed genoeg om op de boot naar Indonesië te gaan dus wat dat betreft helemaal niks te klagen. Een super avondtuur dus en veel ervaringen opgedaan. Mijn plan voor nu is mijn trip een soort van opsplitsen in delen en proberen elke week een blog te plaatsen (hele uitdaging).

Brisbane – Alice

Alice surrounding

Uluru – Laverton (GCR)

Laverton – Perth

Perth – Monkey Mia

Monkey Mia – Exmouth

Exmouth – Karijini NP

Karijini NP – Port Hedland

Port Hedland – Derby

Derby – Kununurra (Gibb River Road)

Kununurra – Katherine

Katherine – Ubirr (Kakadu NP)

Ubir – Darwin

Darwin – Katherine

Katherine – Threeways

Threeways – Rockhampton

Rockhampton - Brissie

Dit zal ongeveer de indeling worden, hopelijk vandaag of morgen eerste deel af. Voor nu even korte samenvatting; geen spannende verhalen over slangen beten, shark-attacks, dodelijke spinnen of croc’s, wel lek gestoken door mozzies. Op de sharks na hebben we ze wel allemaal gezien. Daarnast heel veel dood wildlife gezien maar ook het één en ander levend; skippies, emu's, kamelen, croc's (salties en freshies), salamanders, hagedissen, koeien, schapen, bokken, varkens, honden, dingo's, super veel (roof)vogels en wist ik maar wat nog meer. Verder hilarische verkeersborden, kapotte auto's en gigantische roadtrucks. Spierwitte stranden en helder blauwe zee, fantastische zonsopkomsten en -ondergangen, kortom het leven in de outback is onwijs zwaar en super gevaarlijk.

Tot zover voor nou, hopelijk snel een wat gedetailleerdere update over het eerste stuk.

Ohw en om jullie niet al te depressief te maken, het is hier momenteel winter en kouder dan bij jullie. Overdag net boven de 20 graden en 's nachts onder de 10 dus wat dat betreft hebben jullie het nu beter voor elkaar!

Liefs

Reacties

Reacties

Karin

Hee Lisette, blij dat jullie heelhuids terug zijn en diep respect voor jullie avontuurlijke geest !! Igor is zwaar onder de indruk van de moed van je vriendin op de bike ????????. Ik begon een week of 3 geleden ongerust te worden bij gebrek aan levenstekens maar hoorde gelukkig van Bob dat jullie heelhuids terug waren ????????. Het was ook heel gaaf om je gisteren op Ewouds surprise party( heel geslaagde partij dankzij Steef en co. ) op beeld te zien ! Geniet van de rest van je avontuur, dikke knuffel, ook van Igor.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!