Lisette-Australie.reismee.nl

Klaar om weg te gaan

Lieve allemaal,

Zoals beloofd nog een laatste up-date voor vertrek.

Afgelopen vrijdag heb ik mijn auto bij John opgehaald en de registratie en verzekeringen geregeld. Hij was heel enthousiast en er was een andere man bij hem die de Birdsville track eerder heeft gedaan dus die heeft mij nog een paar laatste tips and tricks gegeven.

Zondag heb ik 4 wheel drive les gehad in het bos en maandag ochtend op het strand, dit was echt AWESOME!! Nooit geweten dat een auto zo scheef kan hangen zonder om te vallen, door best diep water kan en dat het strand beter/ makkelijker rijdt dan sommige andere wegen hier.

Maandag ochtend zijn we extra vroeg naar het strand bij Noosa vertrokken om de zonsopkomst te zien, daarna over het strand gecruised, klif beklommen. Vervolgens naar de Supercheap om reserve onderdelen (luchtfilters, lampen, zekeringen, oliefilters, radiatordoppen en wist ik het maar) en tools, jerrycans olie enz. te kopen.

Laat die trip maar komen. Helaas wachten we nog steeds op een rek voor op Chantal haar motor. We vertrekken dus sowieso niet voor donderdag (helaas).

Afgelopen week was een erg drukke week Het was de laatste lesweek van dit semester en ik had veel dingen op de agenda staan.

Dinsdag ben ik met Steven en Myrna naar Lone Pine Koala Sanctuary geweest voor mijn verjaardag. Dit was een erg geslaagde dag. In het begin gingen wij heel voorzichtig naar de Kangaroos toe maar uiteindelijk kwamen we erachter dat die beesten echt super tam zijn (bijna saai).

Oeh ik heb zondag avond na het 4 wheeldriven echte skippy’s in het wild gezien en ze niet geraakt!

Maar goed Lone Pine was heel leuk, slangen geaaid, kangaroos gevoerd, koala’s gezien, vogelbekdieren gezien en nog veel meer. Ook nog wat geleerd over de slangen hier, wat je wel en niet moet doen en welke giftig zijn en welke niet. Goed om te weten.

Vrijdag hadden we superFRANK, omdat het de laatste vrijdag van het semester was. Myrna, Steven, Matt, Matt en ik hadden bedacht dat het ons leuk leek om te gaan escape hunten. We werden in teams van 3 en 4 opgedeeld en opgesloten in een kamer. In die kamer waren allemaal hints waardoor je toegang kreeg tot andere onderdelen van de kamer. Door cijfersloten open te maken en puzzels op te lossen vond je soms echte sleutels om deuren open te maken of aanwijzingen of andere bruikbare tools (zaklampen, batterijen enz.) En uiteindelijk los je als het goed is het mysterie/ de misdaad op en ben je vrij. Je hebt hier een uur de tijd voor.

Dit was erg geslaagd, daarna lekker gegeten en de stad in.

Cheers!

Reacties

Reacties

karin

Hee Lisette,

Ik ben vast te laat om je nog een goede en vooral mooie avontuurlijke reis te wensen. Vind je ongelofelijk stoer en hoop dat jullie genieten van het avontuur. Kijk uit naar je volgende verhaal, dikke knuffel, Karin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!