Lisette-Australie.reismee.nl

Het is bijna zover

Lieve allemaal,

Weer veel beleefd en een mooie tijd om naar uit te kijken want ik heb een auto! Yehes!!

Zoals ik volgens mij in mijn eerdere blog had verteld, ben ik begin mei met de zus van Marcie naar Budaberg geweest. Julie, de zus, moest nog bijscholing volgen en vond het leuk om mij een stukje Queensland te laten zien. Bundaberg ligt ongeveer 370km ten noorden van Brisbane dus normaal gesproken kun je dit in ongeveer 4,5 uur rijden. Maar Julie had bedacht er een hele dag trip van te maken dus eerst 2nd breakfast bij Auntie Fay en haar dochters in Landsborough, daarna morning tea in Gympie, lunch in Hervey Bay, afternoon tea in Childers en Fish and chips aan het strand bij Bargara. Wij hebben er van half 8 tot 6 over gedaan. Maar was een leuke tocht.

Julie had via airB&B een huis gehuurd van een Nederlandse zuster en ze hadden samen bedacht dat ik (omdat ik uit Nederland kom) maar een fiets moest huren. Jolette (eigenaar van het huis) had dus met Julie geregeld dat zij mij de volgende dag op zou halen om naar de fietsverhuur te gaan. Nou Jolette, die trouwens super aardig is, kwam binnen begon met praten en ik was bang dat ze niet meer op zou houden. Gelukkig na 1,5 uur in de auto gestapt en op zoek gegaan naar een fiets die ze hier niet bij de fietsverhuur verhuren maar bij een Barbershop (logisch).

Eerste dag Bundaberg verkend op de fiets en de dag daarna wilde ik een stranddagje houden maar wilde eerst even via de kust naar Burnett Heads fietsen. Helaas ging mijn band een paar kilometer voor Burnett Head lek en dacht ik nou ik loop even door naar die plaats en daar is vast wel iemand met een fietspomp, nou niet dus. Mijn chille stranddag werd een triatlon zowat (25km fietsen, 15km lopen en een vlugge duik in zee). Maar gelukkig was het mooi weer dus mag niet klagen.

Op de terugweg nog even koffie gedronken in Childers en de backpackers memorial bekeken, wat best indrukwekkend was en daarna in één ruk door naar Brisbane, want ik moest ’s middags weer lesgeven. Gelukkig precies op tijd terug.

Het weekend daarna was het verjaardagsweekend in Kirra en daar kan ik eigenlijk alleen maar WOUW over zeggen. We hadden een appartement op de 11 verdieping van de 15 met alleen maar ramen en uitzicht op de zee. ’S Ochtends de zonsopkomst gezien en ’s avonds de zonondergang, elke keer als ik de kamer in liep was het uitzicht weer overweldigend.!

Daar gewoon lekker langs het strand gelopen, gezwommen in zee, lekker gegeten en genoten.

Was erg leuk!

Afgelopen week natuurlijk mijn verjaardag, dank voor alle felicitaties! Ik had zondag toen ik terugkwam van de kust op gumtree een 4wd gezien en een sms gestuurd naar de eigenaar. Maandag ochtend geveld en een afspraak voor dinsdag gemaakt bij de monteur (John English). Die keurde hem goed en even leek het erop dat ik die dag een auto zou hebben maar de jongens van wie de auto was hadden toch een dag meer nodig om al hun spullen in te pakken (fair enough). Dus woensdag ochtend met ze afgesproken bij het department of transport waar je de auto op jouw naam kunt laten registreren. Helaas zijn de regels in Queensland best streng en ging het allemaal niet zo makkelijk als verwacht. Uiteindelijk met die jongens afgesproken dat ik de auto mocht hebben (nog we op hun naam) en dat ik hem na alle checks die nu worden uitgevoerd over laat schrijven op mijn naam. Hopelijk gebeurt dit maandag of dinsdag. Spannend.

Probleem is alleen wel dat je niet volledig verzekerd bent als de auto niet op jouw naam staat, lang verhaal.

Nou oké de auto moest terug naar de monteur om wat officiële checks te laten doen en wat dingen te vervangen ivm de lengte voor de trip die hij voor de boeg heeft.

Dus ik stap midden in het centrum in die auto en zie ineens voor mijn gevoel 3km verderop het einde van mijn auto. Dat ding is echt HUGE. Maar god geen idee waar ik heen moest navigatie liet me in de steek, wist dat ik niet volledig verzekerd was dus ging lichtelijk zenuwachtig op weg, zie ik ineens dat mijn tank bijna leeg is NOO (beginnersfoutje oeps). Nou goed ik wist gelukkig aan welke kant de tankdop zat dus ik naar benzinepomp, auto naast de pomp gezet, op zoek naar knopje om tank te open, niks. Oké, geen paniek waarschijnlijk kun je gewoon op het klepje drukken en gaat dat ding dan open, NOT. Gelukkig hele aardige man naast me aan het tanken en die zegt “nee jonge dame dit is een echte auto daar moet je niet zo lief voor zijn, gewoon flinke tik opgeven” oké bedankt, helaas geen effect. Nou hij ook proberen, niks, op zoek naar een knopje niks. Dus ik heel gênant, dat pompstation ingelopen situatie uitgelegd en na héééél lang zoeken kon de meneer van de benzinepomp wel een knopje vinden om hem open te krijgen (lag dus niet helemaal aan mij).

Nou race tegen de klok om auto bij de garage te krijgen en op tijd bij mijn tute te zijn maar ook dit keer weer allemaal gelukt.

Ik had brownies gebakken voor mijn studenten en de collega’s. Studenten gingen heel lief voor me zingen, daarna afternoon tea met de collega’s en ’s avonds gezellig gegeten en spelletjes gedaan met vrienden.

Gister (zaterdag) nog een feestje gegeven voor de internationale vrienden, was heel gezellig.

Vandaag mijn baas/ supervisor verhuisd.

Dinsdag naar Lone Pine Koala Sanctuary als verjaardagscadeau.

En hopelijk woensdag over een week op pad. SPANNEND.

Plan voor mijn trip is door de desert naar Perth te rijden vanuit Brisbane (via de birdville track of de Strzelecki track) naar Coober Pedy, vervolgens naar Alice Springs en dan via de Great Central Road (gravel weg) naar Perth. Vervolgens via de kust naar Darwin en dan terug naar Brisbane. Dit is ongeveer 14000km en ik heb daar ongeveer 8,5 weken voor.

Ik ga samen met Chantal, zij gaat op haar motorbike tot aan Darwin en vanaf daar samen in mijn auto.

Ik heb daar dus 0,0 bereik dus voorlopig even geen updates. Geen bericht is goed bericht!

Ik zal proberen iets te posten als ik in steden ben!

Dank voor al jullie leuke reacties!

Heel veel liefs!

X

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!