Lisette-Australie.reismee.nl

Alweer bijna twee maanden hier

Lieve allemaal,

Sorry dat ik jullie zolang heb laten wachten op een nieuw verhaal. Aangezien de studenten één week geen tute’s van onze unit hadden en een week vakantie, heb ik de eerste week vooral nagekeken en de tweede week vooral aan mijn afstudeerscriptie gewerkt. En ook nog een week Peter en John (twee collega’s) geholpen met het afnemen van vragenlijsten onder de eerstejaars dus heel druk geweest op de uni. Voor mijn gevoel dus niet heel boeiend voor jullie maar ondertussen stiekem ook al wel weer heel veel leuke dingen meegemaakt. En heel veel nieuwsgierige berichtje gehad naar mijn “avonturen” hier dus bij deze.

Nou doordeweeks is niet echt heel spannend, elke dag zwemmen, tute’s voorbereiden, beetje fietsen, aan mijn MAP werken en elke vrijdag FRANK. En de afgelopen weekenden heb ik een beetje de buurt verkend, cricket gekeken (we zijn wereldkampioen!!) en naar de film geweest.

Zaterdag 21 maart ben ik om half 6 (’s ochtends) op de fiets gestapt en via the wetlands naar Sandgate gefietst, dit licht aan de kust . Daar ontbeten met Steven, Myrna en Oscar, Oscar woont daar en er is daar elke zaterdag een parkrun van 5 km best leuk.

Zondag 29 maart vierde de moeder van Marcie haar verjaardag, we zijn daarvoor naar Woodford gegaan (Noordwesten tov Brisbane) hier hadden zij en haar man vroeger een vakantiehuisje in de middel of no where super mooie plaats, deed mij een beetje aan Zwitserland denken. Vanuit de auto de Glasshouse Mountains kunnen bewonderen (helaas geen foto van gemaakt).

Met Pasen lekker lang weekend vrij. Vrijdag naar Shorncliffe gegaan daar was de start van een zeilwedstrijd, lekker chill aan het water gezeten en vervolgens langs de kust naar Brighton gefietst. Zaterdag housewarming van Steven en Myrna, zondag naar city centre om te kijken wat een mooie BBQ spot was bij Kangaroo Point en maandag verjaardags-BBQ van een collega in Shorncliffe aan het water.

Woensdag een BBQ op de cliffen van Kangaroo Point gehad met Gert-Jan, Anita, de kids en de honden om ze te bedanken voor alle goede zorgen toen we (Steven, Myrna en ik) aankwamen. En zoals dat hoort in Aussie, afgesloten met een potje cricket.

Gister met een paar collega’s gebowld altijd leuk en daarna een poging gedaan tot een kroegentocht met behulp van google maps. Was een hele challenge maar erg gezellig.

Nou dan het hoofdstuk enge dieren, de dieren zijn hier niet dodelijk door hun giftige beten volgens mij maar om hun suïcidale acties. De eerste levende Possum die ik zag wilde in het donker een halve meter voor mijn wiel de weg oversteken, gelukkig blijk ik een redelijk reactievermogen te hebben en ook redelijke fiets-skills (lang leve mijn Nederlandse achtergrond) en hebben we het beiden overleefd. Zal me niks verbazen als hij later alsnog met een hartaanval op de weg is beland maar goed, dat was dus mijn eerste levende Possum, check. Ik heb inmiddels ook de eerste slang gezien (en vandaag een dode) ook een heel avontuur, ik was bijna aan het einde van het fietspad, ligt daar ineens in de schaduw amper zichtbaar zo een beest op het pad. Op het moment dat ik bedacht dat ik een foto moest maken, besefte ik me dat ik met mijn voeten op het stuur en een gigantische uitwijk manoeuvre al ongeveer 10 km verder was en teruggaan vond ik toch niet een heel fijn idee. (sorry guys held op sokken)

In mei zijn Nadine, Marcie, de zus van Marcie en nog wat mensen jarig en gaan ze met z’n allen een paar dagen naar de kust (Kirra bij de Gold Coast). Ik ben vriendelijk doch dringend verzocht daar ook heen te komen dus ga eens even kijken of dat werk-technisch gaat lukken.

Over 6 weken heb ik wintervakantie (blijft gek winter in juni) en ik wil eigenlijk proberen tegen die tijd een campervan te hebben om het land in te trekken. Voornamelijk noordelijke deel maar ik heb midden in mijn 8 weken breek een congres in Perth waar ik heen moet om een praatje te houden (Jaja zelfs in de vakantie word ik aan het werk gezet).

Verder heb ik mijn tickets van en naar de Great Ocean Road geboekt als Pappa, Mamma en Lijn hier zijn in oktober. Dat staat nu dus echt vast en heb ik heel veel zin in!

Het begint hier eindelijk een beetje af te koelen en aangenaam te worden, al hoewel vandaag wel weer vrij warm was. De echte Aussies hebben de truien al uit de kast gehaald en de dikke vesten al aan, de heaters zijn nu ook overal in de aanbieding, ik huppel hier nog vrolijk in mijn korte kleren rond, laat die winter maar komen!

Cheers!

Reacties

Reacties

Nina

Hi Lies!

Klinkt weer goed en druk allemaal. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken met de campervan en de Gold Coast zodat je het hele land kan ontdekken. Veel plezier! Xx

Karel

Ha Lisette, Leuk om je foto's te zien en verhalen te lezen. Hier alles goed, het begint een beetje lente te worden. Groeten, geniet, en liefs MKO&Z

Désirée

Hoi Lisette,

De tijd vliegt echt, dat je daar alweer twee maanden bent! Zal voor jou ook wel zo voelen als ik je verhalen lees... Wat een avonturen! De Great Ocean Road heb ik goede verhalen over gehoord dus dat wordt ongetwijfeld ook een geweldige ervaring en super dat je ouders en Jolijn ook komen. It sounds wicked! (of moet ik hier maar in crickettermen "wicket" schrijven ;) ) Veel plezier!

Groetjes uut Grunn

Inge

Hé Lisette, lees nu pas je verhalen. Wat een land, fantastisch. Zo te lezen heb je het prima naar je zin. Bizar dat jullie de winter ingaan. Hier prachtig weer gehad. Vandaag Koningsdag, Es en W hebben uitgebreid de nacht gevierd. Nu nog in "coma" vermoed ik. Gelukkig heb je wel wat tijd om de omgeving te verkennen en tijdens de wintervakantie echt rond te reizen. Jolijn appt veel met Es, ze mist je wel hoor. Pas goed op jezelf (brr, krijg het al benauwd als ik aan slangen denk) en geniet vooral. Liefs Inge

Mariet

Hai Lisette, Leuk om je verhalen, ,en waar je mee bezig bent, te lezen en de foto s te zien.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!