Lisette-Australie.reismee.nl

Eerste drie weken Brisbane

Lieve allemaal,

Inmiddels zit ik hier alweer drie weken en de tijd vliegt echt voorbij, wat natuurlijk alleen maar een goed teken is.

Ondanks de vele dingen die ik al heb meegemaakt, zal ik proberen het kort te houden. Voor sommige van jullie zal dit een beetje een herhaling zijn, sorry!

De vlucht, waar ik heel erg tegenop zag ivm de reistijd, viel eigenlijk heel erg mee. Ik was vooral heel erg teleurgesteld en verbaasd dat er geen honden bij de douane in Brisbane waren en al die mannen super aardig deden en ik in no-time bij Gert-Jan (mijn begeleider hier) stond. Gelukkig had hij wel twee hele leuke hondjes thuis :) .

Ik had wel echt een perfecte timing want vanaf het moment dat ik er was werd er een cycloon voorspeld, uiteindelijk voor ons een storm in een glas water maar iets noordelijker wel echt veel schade. Wij hadden vooral heel veel regen en een beetje wind maar ondertussen wel 28 graden. Best gek dat het niet afkoelt als het regent.

Eerste dagen rustig aan gedaan, naar de faculteit/uni geweest (waar ik studeer en werk als tutor), bankzaken geregeld, op zoek gegaan naar een huis/kamer en vooral in en om huis gehangen ivm de regen. Zondag was het eindelijk een beetje droog en ben ik met Steven en Myrna naar South Bank geweest. (Steven is een student uit Groningen en doet zijn PhD hier en Myrna ook uit Groningenis zijn vriendin die is meegekomen. Zij werken ook allebei bij ACU als tutors)South Bank ligt in het centrum van Brisbane en heeft een city-beach daar dus lekker in gepootjebaad.

Maandag (23 februari)na een dag op de uni verhuisd naar Marcie (bijna 60), Nadine (ongeveer 25 en haar moeder doet nog steeds alles voor haar)en Bella (hond). Chille kamer eigen badkamer en op loopafstand van de uni. Marcie en Nadine zijn super aardig nemen me overal mee naartoe met de auto, wat heel fijn is want het is hier warm en groot. ik snap nu wel (beter) dat iedereen hier een eigen auto heeft.

Woensdag (25 februari)mijn eerste tute gegeven was wel prima. Woensdag is een erg zware dag voor de studenten dus ze waren een beetje moe maar wel erg aardig en geïnteresseerd. Vrijdag zelfde tute maar dan voor een andere groep en om 8 uur 's ochtends dit was echt heel erg leuk. (Ik denk dat het met de warmte te maken heeft maar studie begint hier om 8 uur ook best chill om vroeg te beginnen, ben hier toch altijd om 6 uur wakker).

En vrijdag (28 februari)dan eindelijk naar FRANK (FRiday Afternoon driNK). Gezellig met een aantal collega's drankje gedaan in een kroeg onder aan de heuvel waar de uni op staat.

Zondag (1 maart) moest Nadine een basketball wedstrijd coachen in Caloundra (Sunshine Coast) dus kon ik mooi met haar meerijden naar het strand. Toevallig woont Chantal (collega van ACU uit Amsterdam) daar en heb ik dus lekker met haar in de zee gelegen en daarna nog even bij haar thuis gechilled. Super fijn om even uit de stad weg te zijn en eindelijk de zee te zien en erin te plonzen alhoewel dit lijkt alsof je in bad gaat zo warm.

Na een gewone "werkweek" en een start aan mijn onderzoek vrijdag natuurlijk weer hoogtepunt. Niet alleen vanwege FRANk maar ook vanwege WIDM finale :D

Zaterdag (7 maart) was er een activiteit van de internationale studentenvereniging van de universiteit. We gingen naar het Brisbane Wheel (London Eye maar dan veel kleiner en in Brisbane). Super leuke mensen ontmoet en cricket gespeeld in het park. We hebben besloten dat nu elke vrijdag te gaan doen op het veld bij de uni. En zondag dan eindelijk een fiets gekocht yehes. Zoals ik eerder al zei is Brisbane best groot en is het zonder fiets bijna onmogelijk om ergens te komen. Het openbaar vervoer is trouwens ook prima hier! Zondag maar meteen beetje rond gaan touren op mijn fiets, wat wel echt warm maar daar wen je wel aan schijnt.

Dinsdag (10 maart) naar Nudgee Beach gefietst. Klinkt heel cool valt een beetje tegen. Is niet echt een mooi strand waar je kunt zwemmen en zo maar een dagje met Bella die kant op schijnt wel leuk te zijn. Vrijdag een poging gedaan tot cricket spelen, helaas is Oscar een echte Ozzie en kwam dus rustig 40 min te laat en FRANK was vroeg dus een korte cricket sessie. Aankomende vrijdag weer.

Zaterdag (14 maart) om kwart over 6 op de fiets om een 3 uur durende trein en bus reis te maken naar Noosa (ten Noorden van Brisbane). Noosa ligt aan het strand en er was een surfevent. Was echt fantastisch, zeker het tandem surfen waarbij er twee mensen op een plank staan en er eentje gelift wordt en een soort ijsdans poses laat zien. Helaas was er zaterdag geen hondsurfen, had ik ook graag willen zien. Noosa was echt fantastisch en was de reis meer dan waard. ´S avonds nog naar een feestje van een collega van ons. Was in een best hippe tent op het dakterras, niet verkeerd. Daarna moe maar voldaan naar bed gegaan en de volgende dag helaas weer om 5 voor 6 wakker L

Dit was even heel kort en schematisch, zal proberen wat vaker wat kortere berichtjes te plaatsen. Nog even in het kort ik vermaak me hier prima, mensen zijn allemaal erg aardig en behulpzaam. Ik probeer elke dag bij de uni te zwemmen, recordaantal mensen in het bad tot nu toe is 8 mensen dus altijd alle ruimte. Begin een beetje gewend te raken aan de warmte, voorspellingen voor donderdag en vrijdag 34 en 36 graden maar hopelijk gaat het daarna wat afkoelen aangezien we richting de winter gaan. Heb to nu toe nog geen enge beesten gezien alleen salamanders, gekko’s (dode) possums, vleermuizen, kakkerlakken, muizen, reuze padden, parkieten, papegaaien, ibissen, heel veel mooie grote vlinders en vast nog meer maar dus nog niet echt iets spectaculairs.

Heel veel liefs,

Lisette

Reacties

Reacties

Karin

Wauw Lisette, wat een avonturen, je hebt al heel wat gezien en meegemaakt in je eerste 3 weken. Toch leuk dat je deze site bent begonnen zodat we met je mee kunnen leven. Als je nog een leuke speurhond wilt zien heb ik er nog wel één voor je ????????. Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen, geniet van je tijd daar en succes met je werk en je onderzoek. Groetjes, Karin

Mariet

Hai Lisette, leuk om te lezen hoe het je afgaat aan de andere kant van de wereld. Je bent zo te lezen, meteen in het diepe gegooid met je werk op de universiteit, knap van je.

Nienke

Hi Lies! Je hebt een blog gemaakt, goed zo! Dan kunnen we alles goed volgen. Het klinkt alsof je in die eerste dagen al veel hebt gedaan/gezien. Hoop dat je het naar je zin hebt daar! Ga je trouwens nog tripjes doen naar andere plekken of zit dat niet echt in de planning?

Xx Nienke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!